Motivacija za trening

Savremeni način života je dosta zahtevan. U moru obaveza treba naći vremena za vežbanje . Motivacija za trening uglavnom svima nedostaje, a najčešći izgovori su: ja bih vežbao, ali nemam vremena zbog posla, porodičnih obaveza, nisam ja za to… Realnost je da je svega tri sata nedeljno dovoljno vežbati isključivo zbog zdravlja.

Motivacija za trening – sve što treba da znate

Kako se motivisati za vežbanje?

Bitno je napraviti prvi korak i na početku napravite neki mikro plan vašeg vežbanja i mini ciljeve koje ćete lako dostići. Kada budete ostvarivali te manje ciljeve, dobićete želju da postavljate nove i veće. Ono što će vas motivisati je sve veći broj ostvarenih ciljeva. Ljudi imaju nerealna očekivanja i najviše greše u tome što sebi postave preveliki cilj i kada ga ne ostvare brzo, razočaraju se.

Izgubimo volju da treniramo i lako odustanemo. Vežbam ali nema napretka, umoran sam od treninga… Razmislite koji je vaš cilj i zamislite krajnje rezultate. Vizualizujte svoj cilj: to može biti bolje zdravlje, mršavljenje, bolji izgled (a samim tim i više samopouzdanja).

Zamislite sebe kako vežbate ili kako vam ovog leta kupaći savršeno stoji. Potrebno je strpljenje, fokus i odlučnost da planove sprovedete u delo.

Dobra motivacija je i ako nađete partnera za trening. To će vam olakšati jer se morate dogovarati za trening i motivisaćete jedan drugog u toku vežbanja. U društvu, uz priču i šalu zaboravićete na napor i bol.

Takođe, ono što je važno je da plan za vežbanje napravite u odnosu na fizičko i zdravstveno stanje. Posetite lekara i proverite svoje zdravstveno stanje. Izbegavajte ciljeve koje ne možete ispuniti jer se možete razočarati. Kada izgubite motivaciju potražite podršku prijatelja i porodice. Njihova pohvala i reči podrške održaće vas na putu do ispunjenja ciljeva.

Na početku vežbanja fotografišite se i izmerite i neka vam svaki napredak u odnosu na početak bude motivacija da nastavite.

Nagradite sebe omiljenim zdravim smutijem ili zdravom salatom, gledanjem filma ili masažom nakon treninga.

Da li će mi personalni trener pomoći u motivaciji?

Iskustvo nam je pokazalo da većini vežbača dosta pomaže personalni trener u motivaciji za vežbanje. On je tu da vam pomogne u treningu, nauči kako da pravilno izvodite vežbe, imate stalne konsultacije sa trenerom i dogovoreni termin treninga vas drži motivisanim da nastavite sa treniranjem.

Trener je tu da zajedno sa vama postavi realne ciljeve, koje možete da ostvarite. Ima mnogo fitness centara, ali vi se potrudite da pronađete onaj u kom su zaposleni stručni i koji će vas motivisati da nastavite da vežbate i nakon postignutih prvih rezultata. Uloženi novac ćete višestruko vratiti jer ćete imati bolje zdravlje, lep izgled i moći ćete da budete funkcionalni u toku radnog dana.

Da li plan i program treninga utiču na motivaciju?

Svaki dobar plan i program treninga je odlična motivacija za vežbanje. Na taj način imate mogućnost da pratite svoj napredak i vidite odmah u čemu najviše napredujete. Najveća motivacija je kada brzo primetite neki oblik napretka.

Najbolje je da u tabeli zapisujete sa kojim težinama radite i koje nutritivne vrednosti unosite. Kada imate sve zapisano, imaćete veću želju da unosite zdrave namirnice. Sa druge strane morate imati u vidu da nijedan uspeh ne dolazi preko noći, te je važno da vaš plan bude smislen i realan. Ne možete izgubiti veliki broj kilograma u kratkom vremenskom roku, niti je to zdravo. Čak i da to uspete, kilogrami će se brzo vratiti.

Zato, ne obazirite se na idealizovane predstave koju nam pružaju mediji i društvene mreže i napravite realan plan za dugoročne rezultate.

Benefiti treninga?

Trening ima brojne benefite. Važno je da znate da bez obzira koliko godina imate, možete da trenirate. Trening će vam pomoći da imate bolji san, više energije u toku dana, bolje samopouzdanje, smanjiće vam se osećaj umora i bićete produktivniji na poslu. Mnogo ćete lakše podnositi stresne situacije u odnosu na osobe koje ne vežbaju.

Ako imate neke zdravstvene probleme prilagođen trening može dosta da vam pomogne da  smanjite tegobe. Vežbači koji imaju problema sa kilažom, redukovanom ishranom i kvalitetnim treningom vrlo brzo dolaze do rezultata.

Oprema i motivacija

Oprema za trening je bitna. Ako je oprema udobna i prijatna, imaćete više elana. Obratite pažnju od kog materijala je odeća napravljena i da li je obuća udobna. Kao motivacija nije od presudnog značaja, ali može uticati na motivaciju za vežbanje, jer ćete se lepše osećati. Pronađite najveću ponudu fitness opreme i častite sebe nekom sportskom opremom koja će  vam dobro stajati i koja će vam dati dodatnu motivaciju.

Povremeno možete sebe častiti nekim rekvizitom, flašicom za vodu, rukavicama ili trakom. To će vam sigurno biti podsticaj da nastavite da vežbate. Patike su bitne za trening i zato imaju podelu i na vrste sportova kojima se bavite. Ako se bavite dizanjem tegova, patika treba da bude ravna i da ima čvršći đon. Digitalne vage su takođe korisne, jer možete pratiti svoj napredak. Zbog svega navedenog nemojte zaboraviti da kupite sebi novu opremu.

Okruženje za trening i motivacija

Okruženje i oprema imaju veliki uticaj na motivaciju. Ukoliko se nadjete u grupi ljudi koja ima slično razmišljanje kao vi i iste ciljeve, dosta je lakše vežbati. U tim slučajevima javlja se i osećaj nadmetanja koji će pozitivno uticati na vas.

Naučno je dokazano da ljudi koji imaju višak kilograma i žele da smršaju bolje napreduju kada su okruženi ljudima koji imaju iste ciljeve. Jedni druge bodre i podržavaju. U tim krugovima su razgovori pretežno o vežbanju, što stimuliše vežbače da prate ishranu i trening. Bitno je da oko vas ne budu ljudi koji imaju nerealna očekivanja i puni su negativne energije, jer onda brzo gubite volju za treninzima.

Zato dajte obećanje prijateljima i kolegama ili prijateljima koji su pobornici zdravog života i rezultati neće izostati. Sigurno u vašem okruženju postoji neko ko je dosegao cilj, kome vi težite. Potražite savet od njega, neka vam ispriča kako je uspeo. Naravno, uvek imajte u vidu da smo svi različiti i da svakom neki režim odgovara, a drugom ne.

I naravno, uvek možete angažovati trenera koji će baš za vas napravati plan i program treninga i ishrane.

Cena treninga, da li utiče na motivaciju?

Cena treninga može različito uticati na motivaciju. Ako je cena previsoka, može demoralisati vežbača, a ako je preniska može pomisliti da je suviše jeftino i da ne veruje u taj rad. Isto tako cena može uticati na vežbača, kao i činjenica da ukoliko je platio treba i da vežba. T

rener će vam pomoći da izgurate trening do kraja i kada je naporno i teško. Kada izgubimo volju, setimo se da smo uložili novac i nastavljamo dalje. Svako može raditi i kod kuće, ali u teretani su tu fitness oprema i rekviziti, kao i stručni treneri.

Muzika za trening i kako utiče?

Muzika je jedan od bitnih faktora za trening. Dosta vežbača se lakše fokusira na vežbanje kada sluša muziku koja im prija. Slušanjem omiljene muzike, stvorićete utisak da radite aktivnost koja vam prija. Određena muzika neke vežbače uspava, a neke motiviše za trening.

Tako da je najbolje da svako nađe baš onu muziku, koja mu najviše odgovara i najviše prija. Kreirajte playlistu listu omiljenih pesama.  Skinuti višak kilograma nije lako, ali muzika će vas motivisati i zato pojačajte muziku i trening može da počne.

Motivacioni citati

motivacija za trening

S obzirom da većina koristi internet i društvene mreže, motivacioni citati su svuda zastupljeni. Mnogo puta nas neka motivaciona poruka osnaži i probudi želju da ostvarimo ciljeve. Kada je sport u pitanju često se vežbači identifikuju sa poznatim i uspešnim sportistima.

“Ostavite celo popodne za vežbanje i rekreaciju, jer su jednako potrebne kao i čitanje, čak i potrebnije, jer zdravlje je važnije od nauke.” Tomas Džeferson

“Ne bojim se čoveka koji je 10.000 udaraca vežbao jedanput, ali me je strah onog jedan udarac izvežbao 10.000 puta.” Brus Li

“Otpor koji savladavate fizički u teretani i otpor koni savladavate u životu, mogu samo izgraditi jak karakter.” Arlond Švarceneger

“Najteža stav kod vežbanja je započeti. Jednom kada vežbaš redovno, najteža je stvar prestati.” Erin Grej

“Ako bismo svakom pojedincu mogli odrediti odgovarajuću količinu hrane i vežbi, ni previše, ni premalo, pronašli bismo najsigurniji put do zdravlja.” Hipokrat

“Dođe trenutak u životu kad shvatiš da je bolje da te telo boli zato što vežbaš, nego da te boli zato što ne vežbaš.” A. Rikovski

“Mrzeo sam svaki minut treninga, ali rekao sam: Nemoj odustati. Pati sada i živi ostatak života kao šampion.”Muhamed Ali

“Ne prestajemo da vežbamo jer starimo, već ostarimo zato što smo prestali vežbati.”Dr. Kenet Kuper

Napredak najbolja motivacija

Najbolja motivacija za trening je kada imate vidljive rezultate. Vidljivi rezultati daju sigurnost da radite pravu stvar i dobijate na samopouzdanju. Napredak može biti vidljiv u više oblika, a jedan od njih je smanjenje telesne kilaže ili promena fizičkog izgleda. Isto tako može se videti napredak u treningu kada povećavate opterećenja, a trening postaje lakši. Trenutak kada i drugi ljudi primete napredak i daju pohvalu je dobar vetar u leđa. Nakon svakog uspeha koji primetiš, nagradi sebe.

Bitno je napraviti prvi korak, a rezultati neće izostati. Istraživanja pokazuju da su ljudi koji vežbaju, mnogo više raspoloženi od onih koji to ne čine. Odlučite da budete srećni i zakažite svoj trening.

Leave a Comment